Inspiratieloos?

Veel zelfstandig ondernemers starten vol enthousiasme met het inrichten van een Facebookpagina om vervolgens de eerste weken regelmatig een bericht online te plaatsen. Vaak is er geen echte strategie bedacht of een duidelijk doel voor ogen met dit marketingkanaal. Dit geldt overigens niet alleen voor Facebook maar ook voor andere social media kanalen.

De eerste belangrijke tip die ik daarom wil geven in dit blog is: maak een strategie voor je social mediakanalen, wat is het doel van dit marketingkanaal en hoe wil je dit doel bereiken. Maak daarnaast voor jezelf een contentkalender waardoor je een stok achter de deur hebt om ook regelmatig een bericht online te zetten.

Maar ben je nou eens inspiratieloos dan hieronder een aantal voorbeelden/tips:

  • Mijlpalen: heb je met je bedrijf iets te vieren? Nieuwe bedrijfslocatie, aantal pagina likes behaald op facebook of een nieuwe bedrijfsauto, maak hier een leuke mijlpaal van.
  • Spelletje spelen: zoek de verschillen of hoeveel paaseieren zitten er in deze bak? Creëer interactie met je fans, door een simpel te beantwoorden vraag te stellen is de stap naar een reactie ook niet zo groot.
  • Stel vragen: stel vragen aan je fans over jouw product of iets specifieks aan jouw doelgroep.
  • Speel in op actualiteiten: niet alleen op de actualiteiten in het nieuws maar bijvoorbeeld ook nieuwe ontwikkelingen binnen jouw branche.
  • Geef tips: geef je fans tips vanuit jouw kennis over een bepaalde branche. Ben jij een telefoonverkoper en is er net een nieuwe update uit? Geef tips of vertel de nieuwe feiten.

Weet je nou niet waarover je een bericht moet gaan schrijven? Kijk dan eens bij de concurrenten, kijk naar de ontwikkelingen binnen jouw branche, schrijf je in voor nieuwsbrieven of abonneer je op blogs.

Succes met het schrijven van jouw volgende Facebookbericht!